به مناسبت سوم خرداد برگزار شد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان بافق


بافق "علی حسن پور خبرنگار  یزدفردا "در این مراسم که امام جمعه و سرپرست فرمانداری بافق ، جمعی از خانواده شهدا ، مسئولان محلی و گردانهای عاشورا ، امام حسین (ع) و الزهرا در محل سپاه ناحیه بافق حضور داشتند فرمانده سپاه الغدیر در سخنانی با اشاره به فراز و نشیب های دوران دفاع مقدس گفت : سوم خرداد سالروز آزاد سازی و فتح خرمشهر که بعد از 19 ماه اشغال با استقامت وجانفشانی رزمندگان اسلام فتح گردید و پیروزی بزرگ رزمندگان در عملیات بیت المقدس را به خاطر ایمان و شجاعت رزمندگان بیان کردند .


سردار پاسدار محمد علي الله دادی با اشاره به نامگذاری این روز به نام مقاومت ، ایثار وپیروزی از جوانان خواستند تا با مطالعه جنگ و دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی در مقابل استکبار ایستادگی نمایند.


وی مهمترین شاخصه دوران دفاع مقدس را حاکمیت دینی خواند و گفت: رزمندگان اسلام در این دوران پرافتخار خالصانه وارد به میدان شدند و با اخلاص تعهد و ولایت پذیری از مرزو بوم کشور که مورد تعدی دشمن قرار گرفته بود دفاع کردند .


فرمانده سپاه الغدیر استان در ادامه گفت : امام و ملت دو عنصری هستند که همیشه در کنار هم و با هم هستند حال اگر ملتی خضور داشته باشند و رهبری نداشته باشند اتفاقاتی میافتد به مانند بیداری اسلامی در کشورهای همسایه


سردار الله دادی افزود : امروز انقلاب اسلامی با رهبری آگاه و بصیر راه انقلاب پیامبر اعظم را ادامه خواهد داد که برگفته از اسلام ناب محمدی است .


وی با اشاره به موفقیتهای علمی و هسته ای گفت : جهشهای اقتصادی و علمی کشور مرهون فداکاریها وایثارگریهای رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس است .


فرمانده سپاه الغدیر افزود : لحظات و خاطرات به یاد ماندنی دوران دفاع مقدس آنچنان عمیق و گسترده است که برای بیان هرکدام از آنها نیاز به نگارش کتاب قطوری است .


سرپرست فرمانداری بافق بعنوان دیگر سخنران این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس گفت: امروز دشمن با ترفندهای جدیدی وارد صحنه مبارزه با انقلاب اسلامی ایران شده است که همه باید با بصیرت و آگاهی در برابر این تهدیدات مقابله کنیم


حسین ندافیان تصریح کرد : ولایت پذیری و حضور بسیجیان در عرصه های مختلف کشور این انقلاب را در برابر دسیسه های دشمنان بیمه کرده است .


امام جمعه بافق نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از دفاع مقدس به تحلیل فتح خرمشهر پرداخت و افزود : این پیروزی مرهون رشادتها و ایثارگریهای رزمندگان اسلام و اطاعت پذیری آنان از مقام ولایت بود.


حجه الاسلام سلیمانی تصریح کرد: بیداری اسلامی در کشورهای عربی و مسلمان که امروز شاهد آن هستیم نتیجه انقلاب اسلامی ایران و رهبری های حضرت امام و مقام معظم رهبری است .


انجام مراسم سان از نیرو های مستقر در میدان، ادای احترام به تمثال شهیدان و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، تجلیل از خانواده شهدای عملیات بیت المقدس ، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ، دعا و نیایش و اجرای سرود توسط گروه سرود بسيج دانش آموزي مدرسه شهید انغوزه ای مبارکه ، از دیگر برنامه های این مراسم بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا